اولین محموله سوخت 20 در صد تولید و در اختیار دانشمندان قرار گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور در جمع میلیونی راهپیمایان 22 بهمن گفت: اولین محموله سوخت20 در صد تولید و در اختیار دانشمندان قرار گرفت.

***قسمتی از سخنان رییس جمهوری در روز 22 بهمن***

...

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه پس از این مرحله گفتند که خواهان همکاری با ایران هستند، تصریح کرد: طبق مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همه اعضا موظفند که اگر عضوی از آژانس نیاز به سوخت 20 درصد داشت آن را بدون شک و با گرفتن هزینه تامین کنند اما آنان این فرصت را از دست دادند.
وی با بیان اینکه سوخت 20 درصد راکتور تهران جنبه دارویی دارد، خاطر نشان کرد: از مدت‌‌ها قبل برای تامین سوخت هسته‌ای 20 درصد به آژانس نامه دادیم و آژانس اعلام کرد که دو کشور آمریکا و روسیه برای تامین این سوخت اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از آنکه مذاکرات فی‌مابین آغاز شد آنها اعلام کردند شما سوخت غنی‌شده خود را به ما برگردانید اما ما گفتیم که حتی حاضر به معاوضه سوخت هستیم.
احمدی‌نژاد افزود: اگر کسی کالایی سفارش می‌‌دهد او است که باید شرایط بگذارد این در حالی است که پس از اعلام ما برای تامین سوخت هسته‌ای آنها دست به زدن حرف‌های سبک زدند و گفتند که ما سوخت را از شما می‌گیریم تا مدتی از تهیه سوخت بمب هسته‌ای دور شویم که اینگونه ادبیات‌‌ها زنده‌کننده ادبیات بوش است.
وی افزود: ما اعلام می‌کنیم که به شما اعتماد نداریم چرا که تجربه تاریخمان نشان می‌دهد شما قابل اعتماد نیستید.
رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: پس از این گونه مراحل آنها علیه ما قطع‌نامه صادر کردند و آبروی آژانس را بردند و ما را انقدر به آن طرف و آن طرف بردند که خیال کردند ملت ما ضعیف شده است. از این رو نشان دادند که صداقت ندارند و بی‌اعتمادی ما به آنها حق ماست.
وی تصریح کرد که ما در مقابل با آنان گفتیم که ملت ایران هرگز زیر بار زور و بی‌منتی شما نمی‌رود و از هیچ یک از شما هراسی به دل راه نخواهد داد.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه مصرف سوخت راکتور تهران برای تامین داروی 800 هزار نفر در سال است، خاطر نشان کرد: ما اعلام کردیم که سوخت این راکتور در حال اتمام است و زمان زیادی برای تامین سوخت نداریم.به همین منظور به آنها گفتیم که چندین ماه فرصت برای تامین سوخت ما دارند و گفتیم که اگر این نیاز ما را تامین نکنند خود آن را تامین خواهیم کرد.
وی پیشنهاد ایران به کشورهای غربی برای تامین سوخت راکتور تهران را پیشنهادی سخاوتمندانه دانست و گفت: ما مجبور شدیم تا تامین سوخت را خودمان تامین کنیم و این کار را آغاز کردیم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی از تولید و در اختیار گذاشتن اولین محموله سوخت 20 درصد از سوی دانشمندان ایرانی خبر داد و گفت که به لطف خدا این کار تا تامین کامل سوخت راکتور تهران ادامه خواهد کرد.
وی سپس به واکنش‌های کشورهای غربی در مقابل اراده ایران برای تامین سوخت 20 درصدی راکتور تهران اشاره کرد و گفت: پس از آنکه این کار را شروع کردیم آنان با تمسخر گفتند که ایران نمی‌تواند این سوخت را بسازد و وقتی دیدند ما در این زمینه جدی هستیم باز شروع به تهدید کردند.
احمدی‌نژاد خطاب به کشورهای غربی تاکید کرد که انگار یادتان رفته است که در امروز در موضع بی‌قانونی و ضعف قرار دارید و در جایگاه نیستید که ملت ایران حرف شما را بپذیرد.
وی در ادامه به پیشنهاد آمریکا برای تهیه سوخت 20 درصد اشاره کرد و گفت: ما در مقابل گفتیم که می‌توانیم سوخت را از هر کشوری از جمله بخریم چرا که با این کار مشکلی نداریم اما این کشورهای غربی هستند که در این زمینه باید خود را اصلاح کند.
رئیس جمهور اسلامی ایران خطاب به کشورهای غربی با بیان اینکه خواهید دید حرکت طوفنده ملت ایران با اقدامات شما متوقف نمی‌شود گفت: ما در نطنز روزی چند کیلو تولید می‌کنیم و در آینده نزدیک تولید روزانه خود را به سه برابر افزایش خواهیم داد.
وی خطاب به کشورهای غربی متذکر شد شما گفته‌اید که ایران با تولید سوخت 20 درصد یک قدم به تولید ساخت اتمی نزدیک می‌شود که اگر این گونه باشد یا بی‌اطلاع یا خود را به بی‌اطلاعی می‌زنید.
احمدی‌نژاد تصریح کرد: باور نداریم روسای جمهور آمریکا، انگلیس و آلمان آنقدر بی‌اطلاع باشند که ندانند ما تمام سوخت خود را زیر نظر آژانس نگهداری، جابه‌جا استفاده می‌کنیم آیا می‌توان زیر نظر آژانس بمب اتمی ساخت.
وی ادامه داد: همین الان توانایی تولید سوخت با غنای بالا را داریم اما چون نیاز نداریم آن را غنی نمی‌کنیم؛ ما مثل شما دروغ نمی‌گوییم و خودتان می‌دانید کارهایی که انجام می‌شود مسیر تولید بمب نیست و تمام اقدامات ما شفاف و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
رئیس‌جمهور ایران اسلامی تصریح کرد که بمب اتمی را کسانی می‌سازند که NPT را امضاء نکرده‌اند و بدانید که ملت ما آنقدر شجاعت دارند که اگر بخواهند بمب اتم بسازند آن را اعلام کند و از شما نترسد.
وی دلیل سنگ‌اندازی کشورهای غربی در مقابل پیشرفت‌های کشورمان را عدم تسلط آنها در منطقه عنوان کرد و گفت: دعوای شما بر سر این است که بر منطقه مسلط شوید و ملت ایران هرگز اجازه چنین کاری را به شما نخواهد داد.
رئیس‌جمهور رسما اعلام کرد که دوران ابر قدرتی و زورگویی در جهان به پایان رسیده است. 

...

***


دسته ها : سیاسی
پنج شنبه بیست و دوم 11 1388
X